Innowacyjny na polskim gruncie poradnik dla wszystkich, adeptów sztuki pisania. Doskonały podręcznik dla przyszłych autorów, opracowany przez specjalistów, którzy przedstawiają w nim podstawy wiedzy niezbędnej przy tworzeniu tekstów prozatorskich.
W książce mowa jest o strukturze utworu literackiego, gatunkach prozatorskich i literacko-publicystycznych oraz o specyfice tekstów reklamowych. Autorzy przybliżają zagadnienia rynku wydawniczego i medialnego. Piszą o pracy z redaktorem, o życiu literackim i o prawie autorskim. Głos otrzymują tu także praktycy: cytowani są współcześni polscy pisarze, włącznie z noblistką Olgą Tokarczuk, którzy opowiadają o swoich zawodowych doświadczeniach, o wzniosłej inspiracji i codziennej pracy w warsztacie pisarskim.
Poradnik ten, napisany lekko, chwilami dowcipnie, zarazem bogaty w wiedzę praktyczną, został pomyślany jako pierwszy polski podręcznik dla wszelkich uczelni kształcących przyszłych ludzi pióra. Okazało się, że w ciągu kilku lat od pierwszego wydania służył nie tylko studentom, lecz wszystkim tym, którzy wiążą swą przyszłość z twórczym pisaniem. Stale rosnącemu gronu nowych autorów dedykujemy i polecamy jego kolejne wydanie podręcznika, życząc sukcesów!
„Gdyby pisania można było nauczyć, natychmiast powstałyby fabryki literatury. A tymczasem pisanie wciąż jest anachroniczną manufakturą. Sytuacja to denerwująca i irytująca, dlatego pomimo wszystko zainteresowany Czytelnik (i potencjalny Pisarz) domaga się wskazówek i nauk. Jedyne, co można zrobić w tej kwestii, to wypytywać tych, którzy sami piszą, uważnie przypatrywać się ich warsztatowi, śledzić mechanizmy wiązania osnowy i wątku. Wszystko to znajdzie Czytelnik (a może i przyszły Pisarz) w tej bardzo ciekawej i inspirującej książce”. Olga Tokarczuk

data premiery

2020-04-15

wymiary

135 mm x 205 mm

liczba stron

304

oprawa

miękka ze skrzydełkami

isbn

978-83-8074-266-6

cena okładkowa

36,90 zł